Evlilik hakkında bilimsel olarak kanıtlanmış ilginç gerçekler

Aşk, sevgi, ilişkiler, evlilikler beni her zaman en büyüleyen konuların başında gelir. Çünkü bana sorarsanız atomik parçacıkların bile hareketini açıklayan bilim, neden o çiftin bir araya geldiğini mantıklı bir şekilde açıklamada çaresiz kalır. 

Evlilik hakkında bilimsel olarak kanıtlanmış ilginç gerçekler

gelininsepeti | İlişkilerde mantık değil; duygu ve ruh aranması bence yaşadığımız gezegenin en büyüleyici fenomeni. Ancak konu gönül ilişkisinden “evliliğe” doğru kayınca iş ciddileşiyor ve mantık istemsizce devreye giriyor. Arkadaşlarımla ne zaman evlilik konusunu tartışsam çok farklı teoriler ortaya atılıyor.


Bana göre evlilik kavramı, konu biz kadınlara gelince biraz iki yüzlü ve çifte standartlı. Evlilik konusunda çok sevdiğim feminist yazar Cihammanda Ngozi Adichie’den alıntı yapma hakkımı kullanmak istiyorum.

“Kadın olduğum için evliliği hedeflemem bekleniyor. Hayat tercihlerimi, her zaman evliliğin en önemlisi olduğunu düşünerek yapmam bekleniyor. Evlilik; karşılıklı destek, neşe ve sevgi kaynağıdır. Peki neden kız çocuklarına evliliği hedeflemelerini öğretirken, erkek çocuklarına aynısını yapmıyoruz?”

Evliliği sadece kadınların görevi ve sorumluluğu olarak görmeyip daha geniş bir çerçeveden bakarsak herkes daha mutlu olur diye düşünüyorum. Ve sizleri Dünya’nın dört bir yanından evlilik üzerine yapılan bilimsel araştırmalardan çıkan en ilginç ve genel geçer sonuçları ile baş başa bırakıyorum. Umarım okurken eğlenip bir yandan da kendi hayatınız için dersler çıkarırsınız sevgili Uplifers okuyucuları.

Kaynak : Uplifers / Zeynep Cansoylu Samancıoğlu
Devamı: https://www.uplifers.com/evlilik-hakkinda-bilimsel-olarak-kanitlanmis-ilginc-gercekler/#ixzz5KfnfdcCe

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.